/ 8 نظر / 201 بازدید
رضا منصورزاده

این تقسیم بندی مولانا در مورد مرگ اختیاری و مرگ اجباری همانند تولد صوری و تولد معنوی خود از تقسیم بندی های جالب و ابتکاری حضرت مولاناست که مورد استناد بسیاری از بزرگان بعد از او قرار گرفت .

رضا منصورزاده

همانطور که بخوبی اشاره کرده اید با ترسیم آنچه مولانا در باب زندگی و مرگ به تصویر میکشد میتوان برای این زندگی برنامه ریزی و اندیشه ی استوار و محکمی را بنا نمود که ماحصل آن همان است که ابنائ السرور بودن خود مولانا ثمره ی آن است که همانطور که امروزه شاهدیم در همه ی دنیای امروز آوازه ی آن پیچیده است .

رضا منصورزاده

در مورد اشاره ای که مولانا به ابوبکر میکند این نکته را لازم است تذکر بدهیم که خود مولانا ظاهرا بنا بر اقوالی که هست از نوادگان ابوبکر ( از طرف پدری ) و از نوادگان خوارزمشاه از طرف مادری بوده است . البته این ربطی به نتیجه گیری از آنچه اشاره کرده اید ندارد چرا که مولانا همه ی آموخته های خود را از اسلام بطور مطلق و از دین بطور نهایی اعم از مسیحیت و یهود و بودایی گرفته است و به دنبال حقیقت و کشف آن بوده است و این درس بزرگی است که مثل او هر آیین و مشربی را بدوت تعصب نگاه کنیم تا از هر حکمتی بهره ببریم .

مریم

سلام مشغول نوشتن پایان نامه ام هستم باموضوع خشونت در مثنوی و از مطالب سایتتان بهره بردم و مطمئن باشید در منابع ذکر خواهم کرد خواستم تشکر کرده باشم چون لذت بردم ممنون

هادی

این نوشته عموما برگرفته از کتاب کیمیاکر عشق نوشته کریم زمانی بود!!!!

هادی

سرقت معرفت، خجالت داره